søndag 2. september 2012

Transferteknikken

Hei igjen:-)

Første oppgave vi fikk utdelt var å legge til ett motiv over til ett tekstil.
(altså legge ett valgfritt bilde over på stoff).

Her har du mitt resultat på oppgaven:
Dette er limet vi brukte på bildet før vi skulle feste det til tekstilet. 
(Obs på og bruke mye lim for og få det til å sitte best mulig!)

Jeg valgte å bruke dette bildet fordi jeg synes det var litt annerledes,
og jeg elsket selve fargene i bildet! Her har jeg festet bildet til tekstilet med lim.




Etter jeg festet bildet til tekstilet lot jeg bildet ligge i 15 min helt flatt for at det ikke skulle krølle seg. Her har jeg lagt bildet inni oppgave-mappen min.


Og etter det hadde gått 15 min brukte jeg strykejern over bildet og lot det ligge i lunket vann i 10 minutter. Så kunne jeg ta opp tekstilet, og legge det på bordet å rulle papiret forsiktig av.

Og til slutt la jeg ett tynt lag med Spenol over bildet! Slik ble resultatet. 

Alt i alt synes jeg oppgaven var spennende og kreativ, og jeg har aldri gjort noe lignende før.
Greit fornøyd med resultatet i og med at dette var første gang. Takk til Randi for god hjelp:-)


- marielleholter.blogspot.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar