torsdag 13. september 2012

DECOUPAGE


Hei! 
Nå sitter jeg på skolen og skal skrive ett inlegg om hva vi har gjort denne dagen så langt!
Vi har begynt med noe som kalles decoupage. Det går ut på å lime ett fast motiv til en gjenstand, for deretter å lakkere over slik at motivet forsegles. Du bruker motiver som rives eller klippes ut.
Decoupage er rett og slett en dekoreringsmetode, som har mange bruksområder og det er en
veldig fin måte og dekorere gjenstander på! Vanskelig er det heller ikke.


Det første vi gjorde var og få utdelt papp som vi skulle feste decoupagen på. 
Deretter fant vi frem alt vi trengte:
Som servietter, silkepapir, saks, lim, tapet og evt diverse biter vi ville feste til pappen.
Vi måtte bruke både motiv og bård!
Jeg fant først frem disse serviettene:

Så startet jeg med å klippe ut de forskjellige delene
jeg ville bruke til oppgaven i servietten


Etter dette var gjort fant jeg frem ett tapet som jeg
ville bruke på pappen for og få en fin og jevn bakgrunn!
 (Veldig lurt å bruke tapet isteden for serviett som bakgrunn, fordi det er lettere å feste på og det krøller seg ikke like lett)
Som dette!

 Etter jeg hadde festet på tapetet brukte jeg dette limet til å feste på de
forskjellige motivene jeg ønsket og bård for og få litt variasjon

Guro og jeg som jobber!

RESULTAT:



MIN KOMPOSISJON:

Min decoupage hadde ikke så store kontraster, og jeg prøvde å bruke mest mulig farger som passet sammen. Den er symetrisk i og med at den nesten er lik på begge sider. Det er en veldig fin balanse mellom begge sidene!



- marielleholter.blogspot.no


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar